mazhabi13
ارز دیجیتال Solana (SOL) سولاناسولانا، ارز دیجیتالی است که بر بستر بلاکچین ساخته شده و همزمان از امنیت بالا و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) بهره‌مند است. سولانا بر مبنای گواه اثبات زمان (P
...
آخرین مطالب انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
[Forum_Post_Title] [Forum_Post_Count_Answer] [Forum_Post_Hit] [Forum_Post_Last_Author]
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 08 آذر 1400 - 13:49 توسط mazhabi13

ارز دیجیتال Solana (SOL) سولانا
سولانا، ارز دیجیتالی است که بر بستر بلاکچین ساخته شده و همزمان از امنیت بالا و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) بهره‌مند است. سولانا بر مبنای گواه اثبات زمان (Proof of History) یا به اختصار PoH طراحی شده است. طبق این الگوریتم، سولانا می‌تواند به سادگی گذر زمان را در یک دفتر کل به صورت کد درآورد که این ویژگی خود باعث افزایش سرعت بلاکچین می‌شود. آینده ارز دیجیتال سولانا ممکن است تحت تأثیر الگوریتم اثبات زمان قرار گیرد.

انگیزه اصلی عرضه سولانا افزایش سرعت تراکنش است که در حال حاضر به بیش از ۵۹ هزار تراکنش در ثانیه رسیده است. مدت‌زمان لازم برای تأیید تراکنش در آن حدود ۴۰۰ ms و کارمزد تراکنش آن نزدیک به صفر است.

سولانا در رسیدن به چنین جایگاهی مدیون توسعه‌دهندگان مجربی است که از بهترین شرکت‌های جهان مانند اپل (Apple)، گوگل (Google)، کوالکام (Qualcomm)، مایکروسافت (Microsoft)، توئیتر (Twitter)، اینتل (Intel)، دراپ‌باکس (Dropbox) و کاتالیست (Catalyst) گلچین شده‌اند. دفتر مرکزی سولانا در سان‌فرانسیسکو واقع شده است و جامعه‌ای دارد که تمام کاربران را به یکدیگر متصل کرده است. آینده ارز دیجیتال سولانا به اعتبار شرکایش مساعد به نظر می‌رسد.

تاریخچه سولانا
آناتولی یاکوونکو مهمترین فرد در سیستم سولانا است. شغل حرفه‌ای او از کوالکام Qualcomm آغاز شد، جایی که او به سرعت در رده‌های بالاتر قرار گرفت. بعد از این مسیر حرفه‌ای او تغییر کرد و به عنوان یک مهندس نرم افزار در Dropbox وارد سمت جدید شد. وی در سال ۲۰۱۷، یاکوونکو کار بر روی پروژه‌ای را آغاز کرد که بعداً به عنوان سولانا محقق شد. او با همکار خود در کوالکام، گرگ فیتزجرالد، همکاری کرد و آنها پروژه‌ای را به نام آزمایشگاه‌های Solana تأسیس کردند. با جذب چندین همکار سابق کوالکام دیگر، پروتکل Solana و رمز SOL در سال ۲۰۲۰ برای عموم منتشر شد.

ارز دیجیتال سولانا + آینده، قیمت، بلاکچین، کارایی و امنیت Solana 

کارکرد ارز دیجیتال سولانا
یک شرکت کوچک با ۱۸۰ (تعداد نود / معتبر سازندگان فعلی سولانا) کارمند را در نظر بگیرید، با اینکه دپارتمان‌های مختلفی در این شرکت وجود دارند (برای مثال حسابداری، باربری و تحویل کالا، خدمات مشتریان و غیره)، هر کارمندی می‌داند چطور کار دپارتمان‌های دیگر را انجام دهد. علاوه بر این، هر کارمند به صورت نیمه‌اتفاقی ممکن است برای رئیس شدن (رهبر) برای ۱.۶ ساعت پشت سر هم انتخاب شود و در این مدت باید مدارکی را که از سوی دپارتمان‌های مختلف صادر می‌شوند امضا کند.

اگرچه اینکه چه کسی رئیس باشد تا حدی اتفاقی است، هر کارمندی یک پنجره کوچک روی صفحه کامپیوتر خود دارد که ۱۰ فرد بعدی را نشان می‌دهد که به صورت موقت نقش رئیس را پر می‌کنند. این به آنها اجازه می‌دهد کارهای کاغذبازی خود را قبل از اینکه رئیس شوند به این کارمندها واگذار کنند تا بتوانند سریع‌تر کار خود را انجام بدهند.

هر وقت که رئیس مدرکی را امضا می‌کند، این مدرک مهر زمانی می‌خورد و به دپارتمان مرتبط (خوشه‌های نود سولانا) ارجاع داده می‌شود تا دوباره بررسی شود و اگر تأیید شد وارد پایگاه داده شرکت شود. هر دپارتمان می‌تواند مدارک و اسناد خودش را همزمان با دپارتمان‌های دیگر ایجاد کند؛ چراکه آنها با هم همپوشانی ندارند. هر کارمندی نقشی در ذخیره این مدارک، در بررسی اعتبار آنها و اطمینان یافتن از اینکه رئیس به درستی کارش را انجام می‌دهد، دارد. به صورت کلی این نحوه کار سولانا است.

اهداف ارز دیجیتال سولانا
بهبود مقیاس پذیری: یکی از نوآوری‌های بنیادین که سولانا به میان آورده الگوریتم اجماع اثبات تاریخ یا PoH می‌باشد که توسط آناتولی یاوونکو ارائه داده شده است. این مفهوم سبب مقیاس پذیری بیشتر پروتکل می‌شود که به نوبه خود قابلیت استفاده را افزایش می‌دهد.

زمان پردازش کوتاه: سولانا در فضای رمز ارزها به دلیل زمان پردازش فوق‌العاده کوتاه بلاکچین شناخته شده است. پروتکل ترکیبی سولانا زمان اعتبارسنجی را برای معامله و و اجرای قرارداد هوشمند به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. با زمان پردازش سریع، سولانا مورد توجه بسیاری از نهادها نیز قرارگرفته است.
کارمزد کم در قبال پردازش سریع: پروتکل سولانا در نظر گرفته شده است تا هم به کاربران که زمان کافی ندارند و هم به مشتریان سازمانی خدمت کند. یکی از وعده‌های اصلی سولانا به مشتریان این است که آنها از افزایش هزینه‌ها و مالیات تعجب نخواهند کرد. این پروتکل به گونه‌ای طراحی شده است که کارمزد معاملات کمی دارد در حالی که مقیاس پذیری و پردازش سریع را تضمین کی کند.





بازدید (52)

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


.: Designed By Night-Skin.com - Seo & Translate By SeoGaleb.Ir :.


[ طراحی : نایت اسکین سئو و ترجمه: سئو قالب ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]


mazhabi13

ارز دیجیتال Solana (SOL) سولاناسولانا، ارز دیجیتالی است که بر بستر بلاکچین ساخته شده و همزمان از امنیت بالا و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) بهره‌مند است. سولانا بر مبنای گواه اثبات زمان (P

سئو قالب

آرشیو

فروم

Site Map

عناوین

SeoGaleb.Ir